Wachten (3) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van theaindebaarsjes - WaarBenJij.nu Wachten (3) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van theaindebaarsjes - WaarBenJij.nu

Wachten (3)

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2007 | Nederland, Amsterdam

Ik wil er verder niet te veel over kwijt, maar ik weet het echt heel zeker: ik drink nooit meer.
Ik lig in bed met mijn laptop. Ik ben aan het werk aan mijn nieuwe meesterwerk. Aan tafel zitten lukt niet zo goed, dan tolt mijn hoofd zo. Naast mij staat een pot muntthee op een theelichtje.
Gisteravond, iedere keer als ik weer een witte wijn bestelde (waarom eigenlijk? Ik drink helemaal geen witte wijn), dacht ik nog heel blij: morgen is het woensdag, dan ben ik vrij! Maar ik ben helemaal niet vrij; ik moet vertalen. Nog 19 dagen en 100 pagina's te gaan.
Deze keer heten onze protagonisten Kyle en Megan. Kyle heeft heel mooie melancholieke bruine ogen, heel veel spieren en een sexy leren broek. Megan loopt mank maar daar wordt Kyle alleen maar heel beschermend van. We zijn nu halverwege het boekje en ze hebben al gezoend. Ik ben wederom optimistisch over de afloop, want ze kijken elkaar heel vaak heel doordringend danwel smachtend aan.

Over mijn huis heb ik goed nieuws: het heeft al een vloer, en zijmuren. Over een paar weken zit er een plafond op, en dan lijkt mijn huis op een poppenhuis. Een heel groot poppenhuis, dat dan weer wel. Gnagna.
Ik word nog steeds dagelijks bevangen door een trappelend ongeduld, maar behalve mijn broer bellen die nog steeds tot over zijn oren in de verbouwing zit, heb ik ook iets nieuws bedacht om te voorkomen dat het ongeduld zo ernstig wordt dat het ook wordt begeleid door daadwerkelijk getrappel:

De 10 Beste Redenen Waarom Het Goed Is Dat Mijn Huis Nog Niet Af Is.

1. In een studentenhuis hoef je niet schoon te maken, want dat hoort bij studentenhuizen.
Ik mopper wel op mijn huisgenoten, maar zelf doe ik natuurlijk ook niks. Straks, in mijn mooie appartement met mooie vloer, moet ik elke week stofzuigen. Ik overweeg zo'n stofzuigrobot, die over de vloer zweeft terwijl jij lekker plaatjes aan het draaien bent. Tenminste... hoeveel lawaai maakt zo'n ding eigenlijk? Misschien is op een terrasje zitten een beter idee.
Maar voorlopig zit ik gebeiteld. Goed, die oude wc-bril waarover ik een paar maanden geleden schreef, ligt nog steeds in de gang, maar dat zullen we dan maar karakteristiek noemen.

2. Mijn uitzicht is prachtig. Ik kijk nu nog op de gracht met eendjes enzo, en een mooie boom die zo'n leuk seizoenengevoel geeft. Een paar dagen geleden werd ik middenin de nacht wakker omdat er twee mensen naakt in de gracht gesprongen waren. Twee anderen stonden nog wat twijfelend op het vlondertje, maar toen ik alweer in bed lag, hoorde ik nog twee plonzen. Ze deden hun best om zo min mogelijk lawaai te maken, dus het zag er allemaal heel lieflijk en hippie-achtig uit.
Straks is dat allemaal verleden tijd. Dan kijk ik tegen een verwaarloosd woningbouwcomplex aan.

3. Als je maar een kamer hebt, heb je ook maar een radio nodig.

4. Als ik meteen verhuisd was, had ik nu misschien wel een felrode hoogglanskeuken, en daar krijg ik toch wel een beetje twijfels over...

5. Cafe Schin op Geul (het heet eigenlijk alweer anders, maar die naam kan ik nooit onthouden) is heel leuk, en om de hoek. Ook voor drie spiegeleieren met krantje op een katerochtend. Laatst wilde ik er eten met een vriendin, maar toen bleek de kok verdwenen te zijn. Da's nou weer zo heerlijk pitoresk! Zeg nou zelf: waar vind je dat nog?

6. Het kost zo lekker weinig, zo'n studentenkamer.

7. In een lift staan waarvan het licht het niet doet, is best een bijzondere ervaring.

8. Nu woon ik nog niet naast de basisschool waar Samir A. op gezeten heeft, maar straks wel.

9. Eh..

OK, ik heb mijn best gedaan, maar ik geloof dat ik de tien niet haal. Nog negen maanden te gaan. Laat ik maar weer terug gaan naar de avonturen van Kyle en Megan, da's goed voor mijn keuken. Vannacht droomde ik van een Boretti-fornuis. Zo'n enorm glimmend ding met zes pitten en twee ovens en - dat is nog het mooiste - zo'n bakplaat erop. Kost zeker vijf vertaalde romannetjes.

  • 29 Augustus 2007 - 09:40

    Nancy:

    Dat fornuis heb je zeker nodig voor al die etentjes die je gaat geven ;-)

  • 18 Februari 2008 - 08:37

    Jet:

    Kijk, dan valt een droom over een Boretti-fornuis tenminste nog te verwezenlijken ;)
    En in je nieuwe huis vind je vast meer dan 10 redenen om er een lange tijd te wonen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

De bouw van mijn eerste huis! Hopelijk klaar in de lente van 2008.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 16935

Voorgaande reizen:

25 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: