Bah - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van theaindebaarsjes - WaarBenJij.nu Bah - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van theaindebaarsjes - WaarBenJij.nu

Bah

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Het was natuurlijk ook de goden verzoeken. Als je al de wc-rollen in gaat slaan voor je nieuwe huis, twee dagen voor je de sleutel krijgt, dan vraag je er gewoon om, toch?

Blijkbaar wel, want mijn oplevering, die morgen had moeten plaatsvinden, gaat niet door. Gisteravond werd ik gebeld door een schuldbewuste aannemer, met de mededeling dat de oplevering die die dag had plaatsgevonden, zo slecht verlopen was, dat ze de anderen maar een week uitgesteld hebben. Met andere woorden: het is nog niet af.
Iemand die al heel hard sorry roept is wat lastig de huid vol te schelden, maar het is toch nog heel redelijk gelukt, moet ik zeggen. Daarna mocht ik vanmorgen nog eens schelden, nu tegen de projectontwikkelaar, maar die was zelf al net zo boos als ik, dus het werd een potje min of meer eensgezind mopperen.

Een telefoontje dat ik van plan ben niet te plegen, is die naar de woningbouwvereniging, om te zeggen dat ik bij nader inzien toch niet de huur opzeg per 7 juli. Goedschiks of kwaadschiks, ik zal verhuizen! Wat moet ik anders met die vier pleerollen die hier mij nu liggen uit te lachen, bovenop 48 volle dozen? (Ja, ik heb ze geteld. Ik heb zelfs een superneurotisch Excel-sheet, waarin staat wat in die dozen zit. En een Planning.)

Als er trouwens toevallig iemand is die nog niks te doen heeft, het weekend na deze, dan kan ie altijd nog een kwast ter hand nemen in mijn nieuwe appartement, want iedereen die dat eigenlijk komend weekend zou doen, is een week later op vakantie. Best jammer, toch wel. Ik had even de neiging om de vrolijke vakantiegangers onder de neus te wrijven dat ze echt heeel slechte vrienden zijn als ze zomaar naar Italië en Frankrijk vertrekken, maar dat leek me na een nachtje slapen toch wat overdreven. (Is het u ook opgevallen? Italië en Frankrijk. Daar gaan ze naartoe. Landverraad, dat is het! Maar ja, dat mag je dan weer niet zeggen, van de premier.)

En het ging zo goed, deze week. Ik was de hele week niet eens laatste in de EK-poule waar ik aan meedoe (zie http://www.iamzero.nl/em2008/stand). Ik sta op 74. Dat is al heel wat, als je op 92 bent begonnen. Een tip, trouwens: mocht u ooit overwegen mee te doen aan een EK-poule, dan zou ik niet afgaan op de Stentor EK-special. Dan loopt het niet goed met u af! Misschien helpt het ook niet om hem in te vullen om 23.45 uur, een kwartier voor sluitingstijd.

Zo, ik ga morgen champagne drinken met twee van de landverraders in kwestie, want die was toch al gekocht. En de start van de herhalingen van Grey's Anatomy is ook best een feestje waard... toch?

  • 18 Juni 2008 - 20:22

    Nancy:

    Hey meis, dat valt tegen. Doe je wel een beetje rustig aan met de champagne ;-)


  • 19 Juni 2008 - 16:02

    Yvonne:

    Ach jee, wat een pech. Moet ik Twan op je af sturen ;-)? Hij kan erg netjes schilderen.

  • 13 Augustus 2008 - 20:16

    SIl (zkm Lijst):

    Zeg, ik ben nu toch héél benieuwd hoe het onderdetussen gaat in de Baarsjes!
    Tijd voor een update!
    :-))

    Groetjes, Sil.

  • 27 September 2008 - 17:04

    Sil:

    Theeeeeeejaaaaa! Waaarrrrrrr ben je??
    :-)
    Groetjes, Sil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

De bouw van mijn eerste huis! Hopelijk klaar in de lente van 2008.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 16931

Voorgaande reizen:

25 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: